Mercury Cougar XR7 Convertible 1970.

Mercury Cougar XR7 Convertible 1970.
Mercury Cougar XR7 Convertible 1970

fredag 30 december 2011

En Cab vill jag ha.

Sommaren 2010 slängde jag in en annons på Cougarn. Helt plötsligt var jag utan körbar bil.
Jakten efter en Cabbe började, kikade på några Cougar cabbar i Sverige, men de var i för dåligt skick.
I Augusti tipsade min kompis Tony om en Cougar cabbe i USA.
Ganska snart var jag ägare till en Mercury Cougar XR7 Convertible 1970, en helt rostfri bil från Californien, 4speed manuell låda och en 351Cleveland 4V.

In the summer of 2010 i put in a ad of the Cougar for sale. Suddenly i didnt have a driveable car. I wanted a Convertible. After searching here in Sweden my friend tipped me of this Cougar. The Cougar are from CA in the USA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar