Mercury Cougar XR7 Convertible 1970.

Mercury Cougar XR7 Convertible 1970.
Mercury Cougar XR7 Convertible 1970

torsdag 21 juni 2012



Glad Midsommar på er allihopa!
Bilen går för tillfället som en kratta därför kommer jag inte köra mer tills jag fått bukt med problemen,,,
Efter nubbe o sill blir det en hel del mekande för min del, börjar nog redan ikväll. Har tappat tomgången helt och troligvis är tomgångsmunstycket täppt. Har fått ett annat fenomen också, troligvis jordfel eller startmotorfel. Batteriet orkar inte dra runt start när den är varm, men vid kall motor inga problem. Hade tänkt göra vid dessa grejer i helgen. Byta ignitor, tändspole, tändkablar och tändstift, byta styrcylinder inkl. slangar, hastighetsmätarwire, bränslepump, nytt glas på rallyklockan pass. sidan. Även kika på förgasaren och se om det är täppt någonstans samt montera ett bränslefilter, vilket inte finns alls nu. Skall även kolla jordans. och prove en anna startmotor jag har liggandes.


I have some problems with my motor.

I think it is atleast 2 problems,,,,

1) I have lost idle, thinking that something happend with the carb (Holley). Maybe clogged idle needles in carb.
The motor stops when revs goes under 800 rpm. Also it feels like the motor missfire when cruisin, when i drive harder its no problem.

2) When the motor is cold its no problem to start, but when its hot the starter cant turn the motor, but if i use jumper cables its no problem.
I guess its maybe that the starter is bad or there is some grounding problems,,,or battery, but as i said when the motor is cold again its no problem to start without charging the battery.

It is a stock motor with points and a old coil, the plugs and wires not to god either i belive. The points and capacitor looks ok.
All of that im going to swap now. Going to install a Ignitor and new coil, wires and plugs. Im aware that i have to bridge over the rev gauge (12Volt).

This weekend im also going to swap speedo cable, fuel pump, steering cylinder and hoses. Install a fuel filter, there is non right now. Swap the rallye clock glas pass. side. I have a spare used starter im going to try and check all grounding.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar