Mercury Cougar XR7 Convertible 1970.

Mercury Cougar XR7 Convertible 1970.
Mercury Cougar XR7 Convertible 1970

måndag 11 juni 2012


This Weekend i took a look at the front brakes. The  rattling noice anoyed me enough now. I put in the new hard ware kit for the calipers and the rattlig did wanish. At the same time i noticed that the shocks was done. Luckly i had a new pair KYB-gas-Adjust in my garage. Also cut the coils one turn. Earlier this spring i have swapped the master brake cylinder. Recently i noticed that the power steering cylinder is leaking. Ordered a new one and it will soon be installed. For now i am swapping battery to starter cable, the old one is melted.

I helgen har jag tittat över frambromsarna och bytt servicekittet för oken. Nu är skramlet från framvagnen åtgärdat. Upptäckte samtidigt att stötdämparna var slut. Som tur var hade jag ett par nya liggandes. Kapade ett varv på fjädrarna också för att få till rätt "stans" på bilen. Tidigare i vår har jag även bytt huvudbromscylinder. För tillfället byter jag kabel mellan batteri och startmotor, den gamla har smält mot grenröret. Har också beställt en ny cylinder till servostyrningen då den gamla läcker som ett såll. Kommer också att byta hastighetsmätarwiren då den ser ganske så luggsliten ut och samtidigt montera ny oring mot växellådan för wiren då det läcker lite därigenom också. Jag är allergisk mot oljeläckage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar